niedziela, 2 czerwca 2019

Herb klasowy



Herb klasowy - dobre ćwiczenie na godzinę wychowawczą.
🛡🛡🛡
Po krótkiej rozmowie o herbach, czym są, jaką zawierają symbolikę, co oznaczają, warto poprosić uczniów
o zaprojektowanie herbu klasowego. Zadanie można przeprowadzić w klasach 4-8, ale też młodszych. Ważne jest, aby uczniowie realizując swoje zadanie wzięli pod uwagę :
- liczbę uczniów w klasie,
- cechy charakteryzujące koleżanki i kolegów,
- lokalizację szkoły,
- dodatkowe informacje.
Po wykonaniu prac każdy opowiada o swoim herbie
i omawia poszczególne elementy w nim zawarte. Można też wybrać jedną pracę lub z kilku stworzyć jedną, która stanie się symbolem naszej klasy.

Efekt może być zaskakujący zarówno dla nauczyciela, jak i dla pozostałych uczniów.
🛡🛡🛡🛡
Na herbach, których fotografe prezentuję:
- widnieje liczba 7, bo mam 7 uczniów w klasie,
- jeden z uczniów wstawił ósemkę, bo z panią jest wszystkich 8 i jest to ósma klasa, a ósemka ułożona została jako znak nieskończoności,
- jest też narysowana kanapa, którą wspólnie zbudowaliśmy w kształcie liczby 7,
- jest siedem kolorów (dla każdego ucznia) tworzących wir, a wir to pani, która scala tych wszystkich uczniów,
- siedem znaków zapytania - uczniowie, którzy wciąż pytają i dociekają, a oko pani jest czujne i zna odpowiedzi na te pytania.
- korona to symbol władzy, bo to najstarsi uczniowie i czują się ważni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz