sobota, 12 października 2019

Kodowane części mowy


Europejski Tydzień Kodowania to oddolna inicjatywa realizowana przez wolontariuszy i wspierana przez Komisję Europejską. Każdy może zorganizować wydarzenie w ramach Tygodnia Kodowania #CodeWeek – szkoły, nauczyciele, biblioteki, kluby kodowania, przedsiębiorstwa, organy publiczne.
Podczas lekcji języka polskiego zorganizowałam kodowanie na dywanie (a raczej na parkiecie sali gimnastycznej.
🔸🔸🔸
Temat dotyczył kodowanych części mowy. Uczniowie doskonalili umiejętność współpracy, było to również dobre ćwiczenie na utrwalenie wcześniej zdobytych wiadomości.



🔸Na podłodze wykleiłam planszę (doskonale sprawdza się taśma malarska - nie pozostawia żadnych sladów) i taką samą planszę w formacie A4 dostali uczniowie.
🔸Do planszy dołączyłam 15 zadań dotyczących części mowy.
🔸Chętni, rozkodowali zadania na dużej planszy, natomiast pozostała część klasy śledziła i sprawdzała poprawność na swoich kartach pracy.
🔸Strzałki wskazywały kolejność wykonywanych ćwiczeń, było też słoneczko, które stanowiło punkt odniesienia.





Przykładowe polecenia:
Niebieskie strzałki doprowadzą cię do kwadratu, gdzie powinny zostać umieszczone (dopisane) spójniki, przed którymi nie stawiamy przecinka w zdaniu złożonym - uzupełnij.


Czerwone strzałki zaprowadzą cię do przypadków – czegoś tam brakuje – uzupełnij.


Po prawej stronie jest miejsce na celownik liczby mnogiej rzeczownika „przyjaciel” - napisz go !
Zachęcam do kodowania na języku polskim - to doskonała nauka poprzez zabawę.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz