środa, 25 listopada 2020

O sposobach na zmartwienia

Zainspirowana teatrem dziur z Radowa Małego, zaprosiłam uczniów do zabawy gestami i oswajaniem własnych lęków. Warto zachęcić dzieci do wcześniejszego przygotowania rękawiczek (czarnych, białych lub innych) oraz tła, które można przygotować z kartki w dowolnym kolorze. Od czego zacząć?Od rozmowy o roślinach, a konkretnie pomidorach - kiedy je pielęgnujemy, zaczynają rosnąć i rozwijać się. Podobnie jest z lękami i zmartwieniami - kiedy pielęgnujemy je w sobie, wtedy urastają do rangi ogromnych problemów.


Dalsze kroki :
🍀ćwiczenie na początek:
zanim pojawią się kłopoty, każdy żyje w błogim szczęściu, zadaniem uczniów jest zatem pokazać gest zadowolenia;
🍀w kolejnym etapie zapoznajemy dzieci z fragmentami książki "Co robić, gdy się martwisz" D.Huebner
🍀w oparciu o tekst i wiedzę uczniów rozmawiamy o tym:
- czym jest zmartwienie?
- jakie są sposoby, żeby się nie bać, nie martwić?
- jak rodzą się zmartwienia?
🍀następnie przechodzimy do osobistego dręczyciela
- jak wygląda?
- jak się go pozbyć?
- a może go wystraszyć?
🍀niech dzieci zaprezentują gest, który wystraszy dręczyciela
- gest wzbogacony dźwiękiem z pewnością wywoła radość i przyniesie jeszcze lepszy efekt.
- dodatkowym ćwiczeniem, może być zaprojektowanie etykietki z hasłem odstraszającym np. zostaw mnie, nie słucham cię, nie wierzę ci...



🍀dbajmy o siebie
- uświadomienie jak ważny jest relaks i dbanie o spokój psychiczny (rozdział 7 "Co robić, gdy się martwisz" D.Huebner),
- uczniowskie pomysły jak zadbać o siebie.
🍀ćwiczenia relaksacyjne
🍀praca plastyczna - "ja bez zmartwień".
Po takiej lekcji zmartwienia nie miną bezpowrotnie, ale z pewnością łatwiej będzie sobie z nimi poradzić




1 komentarz:

  1. Każdy z nas ma na pewno jakieś problemy i ja jestem zdania, że w wielu przypadkach doskonałą sprawą jest sama medytacja. Właśnie dlatego ja również jak tylko zaglądam na stronę https://pomedytuj.pl/ to już wtedy wiem, że dowiem się o wiele więcej na ten temat.

    OdpowiedzUsuń