sobota, 29 grudnia 2018

Moja przygoda z wolontariatem


Wielu nauczycieli pyta mnie jak zacząć działania wolontariuszy w szkole i okazuje się, że to co dla mnie jest oczywiste dla niektórych nie jest tak proste, dlatego w dzisiejszym poście krok po kroku dowiecie się jak rozpocząć przygodę z wolontariatem.

Krok 1
🍀Zdobądź zgodę dyrektora szkoły.
Krok 2
🍀Sporządź regulamin i plan pracy (chętnym mogę przesłać gotowy).
Krok 3
🍀Określ czy będzie to klub, zespół, organizacja czy inna forma działalności.
Krok 4
🍀Znajdź chętnych uczniów w swojej szkole i omów z nimi plan działania.
krok 5
🍀Zastanów się w jaki sposób i komu w okolicy waszej szkoły można pomóc - sporządź plan jak to zrobić.
🍀🍀🍀


W moim przypadku wyglądało to tak, że ogłosiłam konkurs na nazwę Klubu Wolontariusza, dzieci większością głosów wybrały najlepszą według nich. Od razu zrobiliśmy gazetkę gdzie wywieszone zostały wszystkie propozycje i logo naszego klubu KLUB Wolontariusza KWIAT Pomocy. Bardzo szybko znalazł się sponsor i udało się dla wszystkich uczniów zaprojektować oraz zamówić koszulki, które zakładamy na wszystkie akcje i dzięki temu jesteśmy rozpoznawalni.
Nasz klub działa drugi rok, ale mam wrażenie jakby to były już lata, bo kiedy tylko kończy się jedna akcja my zabieramy się za organizację kolejnej.
W ciągu roku dzieciaki włączają się w program Szlachetnej Paczki, Wośp, zbiórki dla schroniska dla zwierząt, akcje charytatywne dla osób potrzebujących z naszego regionu, pikniki rodzinne, kiermasze świąteczne, koncerty, spotkania szkolne i wiele innych. Warto wspomnieć, że wszystkie przedsięwzięcia realizowane są w weekendy lub popołudniami lokalnie i na terenie szkoły.




Największą dla mnie radością jest to, że dzieci wkładają całe serce w to co robią, a pomaganie stało się ich drugą naturą. Szczegółowe relacje z naszych akcji znajdziecie na stronie KLUB Wolontariusza KWIAT Pomocy - serdecznie zapraszam !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz