Karty rozwijają umiejętność mówienia, dostarczają nieograniczonych możliwości tworzenia wypowiedzi w oparciu o zamieszczone na nich piktogramy, a co za tym idzie umożliwiają lepsze i trwalsze zapamiętywanie.
Jak je wykorzystać?
- w zespole lub indywidualnie,
- w klasie lub na powietrzu,
Ćwiczenia na rozgrzewkę:
uczeń (lub grupa) wybiera jedną kartę i pokazuje pozostałym przez 15 sekund, następnie zadaje pytania o szczegóły zawarte na karcie:
- pokazującym może być nauczyciel,
- można wprowadzić kategorie pytań np. tylko kolory lub kształty, albo rzeczowniki na literę...
- w kolejnej rundzie dzieci obserwują dwie karty, a polecenia są takie, jak powyżej;
wspólne elementy:
zadaniem uczniów jest znaleźć wśród innych kart, wspólne z ich piktogramami elementy.
Ćwiczenia w dalszym etapie:
dzieci po wylosowaniu karty, układają w parach historię swojej postaci:
- dwustronność kart pozwala na wymyślenie historii starszej osoby, począwszy od jej dzieciństwa,
- po wysłuchaniu opowieści, uczniowie zadają szczegółowe pytania dotyczące bohatera
po zadaniach z jedną postacią można przejść do kolejnej fazy - spotkanie dwóch bohaterów...
zagadki lateralne to następne zadanie- z pewnością będzie wyzwaniem, ale też niezłą zabawą.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz