czwartek, 10 czerwca 2021

Czerwcowe lekcje z kartami multi - talk




Po zdalnym nauczaniu przyszedł czas na odświeżenie innych niż TIK-owe, ale równie atrakcyjnych pomysłów. Jednym z nich jest praca z kartami multi-talk, które możemy zabrać do sali, świetlicy czy na boisko szkolne. Na łonie natury wymyślanie rozmaitych historii, okraszone najdziwniejszymi wątkami idzie uczniom jeszcze lepiej niż w sali lekcyjnej.
Karty rozwijają umiejętność mówienia, dostarczają nieograniczonych możliwości tworzenia wypowiedzi w oparciu o zamieszczone na nich piktogramy, a co za tym idzie umożliwiają lepsze i trwalsze zapamiętywanie.
Jak je wykorzystać?
- w zespole lub indywidualnie,
- w klasie lub na powietrzu,
Ćwiczenia na rozgrzewkę:
🌼    uczeń (lub grupa) wybiera jedną kartę i pokazuje pozostałym przez 15 sekund, następnie zadaje pytania o szczegóły zawarte na karcie:
- pokazującym może być nauczyciel,
- można wprowadzić kategorie pytań np. tylko kolory lub kształty, albo rzeczowniki na literę...
- w kolejnej rundzie dzieci obserwują dwie karty, a polecenia są takie, jak powyżej;
🌼    wspólne elementy:
zadaniem uczniów jest znaleźć wśród innych kart, wspólne z ich piktogramami elementy.
Ćwiczenia w dalszym etapie:
🏵    dzieci po wylosowaniu karty, układają w parach historię swojej postaci:
- dwustronność kart pozwala na wymyślenie historii starszej osoby, począwszy od jej dzieciństwa,
- po wysłuchaniu opowieści, uczniowie zadają szczegółowe pytania dotyczące bohatera
🏵    po zadaniach z jedną postacią można przejść do kolejnej fazy - spotkanie dwóch bohaterów...
🏵    zagadki lateralne to następne zadanie- z pewnością będzie wyzwaniem, ale też niezłą zabawą.
To tylko niektóre ze zrealizowanych ćwiczeń, ale jak widać multi-talk to ogrom możliwości i coś co lubię najbardziej - czyli zabawa i nauka w jednym.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz