sobota, 25 sierpnia 2018

Co dwie głowy to nie jedna


W minionym roku szkolnym miałam okazję zgłębiać tajniki oceniania kształtującego podczas zajęć Akademii Liderów Oświaty w Collegium Civitas. Zaskoczyło mnie tam wiele zadań, ale też rozwiązań, o których będę wspominała w kolejnych wpisach. Ćwiczenie, które wywołało wiele emocji i wyzwoliło w moim zespole niezwykłe pokłady kreatywności dotyczyło zbudowania mostu. Wspólne działanie jeszcze bardziej utwierdziło nas, że razem łatwiej znaleźć rozwiązanie wielu problemów.

Przebieg ćwiczenia:

- Dzielimy uczniów na zespoły (w zależności od liczebności klasy).
- Każdy zespół otrzymuje zestaw : kartki, słomki, taśma klejąca, kolorowe karteczki samoprzylepne (ok 2cm dł.), nożyczki, samochodzik zabawkowy.
- Zadaniem uczniów jest zbudować taki most, aby mógł przejechać po nim samochodzik.
- Drużyny losują też zadania, które mają wykonać po zbudowaniu mostu np. nazwijcie swoją budowlę nazwą mostu, któremu poświęcony jest jakiś utwór (muzyczny, literacki) i zaprezentujcie ten utwór w dowolny sposób.
- Na zakończenie, uczniowie przedstawiają swoje dzieła.
🌀🌀🌀🌀
Dobrze jest, jeśli pozwolimy dzieciom na samodzielność w działaniu i nie będziemy podpowiadać rozwiązań, a jedynie nadzorować ich pracę. Szybko przekonamy się, jak wiele umiejętności doskonalą uczniowie podczas tego zadania.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz