Weź słowo wdzięczności i podaj je dalej - taka myśl może przyświecać uczniom podczas godziny wychowawczej, lekcji języka polskiego, zajęć w świetlicy, albo podczas szkolnej wycieczki.
Dzieci tworzą na kartkach takie wyrażenia, które odzwierciedlają zainteresowania i umiejętności koleżanek i kolegów z klasy, mogą też zapisać dowolne, miłe słowa, które im przyjdą do głowy. Dobrze jest, jeśli nagłówek zapisany będzie w poziomie, a słowa wdzięczności w pionie tak , aby można było je oderwać.
Po wykonaniu prac, każdy odrywa tyle kartek ilu uczniów jest w klasie i obdarowuje wybraną przez siebie osobę złotą myślą. Na zakończenie wszyscy czytają treść karteczek i opowiadają jak się czuli kiedy usłyszeli tyle miłych słów.
Po wykonaniu prac, każdy odrywa tyle kartek ilu uczniów jest w klasie i obdarowuje wybraną przez siebie osobę złotą myślą. Na zakończenie wszyscy czytają treść karteczek i opowiadają jak się czuli kiedy usłyszeli tyle miłych słów.
Nie zapomnijmy o tym, aby prace były estetyczne i ciekawie ozdobione -
z pewnością sprawi to dodatkową radość!!!
Świetnie i bardzo kolorowo!
OdpowiedzUsuńMożna stworzyć również modyfikację tej zabawy szczególnie, gdy mamy więcej dzieci, zatem mniej czasu, by każdy dostał od każdego tak dobre słowo. W takiej sytuacji można użyć kartki A4, rozrysować na niej kratki, przykleić na plecy każdemu dziecku i pozwolić dzieciom swobodnie poruszać się, prosząc je, by przechodząc obok innego dziecka, napisały mu na tej kartce dobre słowo (mogą się pod nim podpisać lub zrobić to anonimowo-zasady są do ustalenia). Oczywiście wcześniej warto zrobić wstęp, by to były naprawdę pozytywne zwroty np. masz ładny uśmiech lub dobrze śpiewasz (czy jakiś inny talent).
W związku z rozpoczęciem nowego roku szkolnego, gdy wchodzimy w nową grupę, można zastosować jeszcze inną wersję takiej zabawy.
Możemy także przykleić na plecy dziecka kartkę A4, na której napisane będą nagłówki: ,,znajdź osobę która..." i w kratkach wymienione np. ma zielone oczy; ma taką samą długość dłoni; taki sam kolor lub długość włosów; ma dziś na sobie coś niebieskiego itp. - tak można bawić się i szukać długo i długo, lecz chodzi tu bardziej o aspekty fizyczne, a nie społeczne lub talenty i doskonale sprawdza się to w grupie dzieci, którym również dajemy swobodny czas na zapoznanie się. Następnie siadamy z dziećmi w kole, prowadzący czyta dany nagłówek i każda z osób odczytuje z kartki i wskazuje, co ma wspólnego z inną osobą z kręgu.
Kolory to również kwestia inwencji prowadzącego. Na pewno lepiej jest, gdy jest ich więcej. Po latach, gdy ktoś otworzy taką kartkę, ma naprawdę uśmiech na twarzy, gdy widzi ile osób dostrzegało w nim tyle pozytywów.
Świetne modyfikacje tego ćwiczenia. Taka kartka może też służyć na poprawę humoru, kiedy będzie nam smutno.
Usuń