Herb klasowy - dobre 膰wiczenie na godzin臋 wychowawcz膮.
馃洝馃洝馃洝
Po kr贸tkiej rozmowie o herbach, czym s膮, jak膮 zawieraj膮 symbolik臋, co oznaczaj膮, warto poprosi膰 uczni贸w
o zaprojektowanie herbu klasowego. Zadanie mo偶na przeprowadzi膰 w klasach 4-8, ale te偶 m艂odszych. Wa偶ne jest, aby uczniowie realizuj膮c swoje zadanie wzi臋li pod uwag臋 :
o zaprojektowanie herbu klasowego. Zadanie mo偶na przeprowadzi膰 w klasach 4-8, ale te偶 m艂odszych. Wa偶ne jest, aby uczniowie realizuj膮c swoje zadanie wzi臋li pod uwag臋 :
- liczb臋 uczni贸w w klasie,
- cechy charakteryzuj膮ce kole偶anki i koleg贸w,
- lokalizacj臋 szko艂y,
- dodatkowe informacje.
Po wykonaniu prac ka偶dy opowiada o swoim herbie
i omawia poszczeg贸lne elementy w nim zawarte. Mo偶na te偶 wybra膰 jedn膮 prac臋 lub z kilku stworzy膰 jedn膮, kt贸ra stanie si臋 symbolem naszej klasy.
i omawia poszczeg贸lne elementy w nim zawarte. Mo偶na te偶 wybra膰 jedn膮 prac臋 lub z kilku stworzy膰 jedn膮, kt贸ra stanie si臋 symbolem naszej klasy.
Efekt mo偶e by膰 zaskakuj膮cy zar贸wno dla nauczyciela, jak i dla pozosta艂ych uczni贸w.
馃洝馃洝馃洝馃洝
Na herbach, kt贸rych fotografe prezentuj臋:
- widnieje liczba 7, bo mam 7 uczni贸w w klasie,
- jeden z uczni贸w wstawi艂 贸semk臋, bo z pani膮 jest wszystkich 8 i jest to 贸sma klasa, a 贸semka u艂o偶ona zosta艂a jako znak niesko艅czono艣ci,
- jest te偶 narysowana kanapa, kt贸r膮 wsp贸lnie zbudowali艣my w kszta艂cie liczby 7,
- jest siedem kolor贸w (dla ka偶dego ucznia) tworz膮cych wir, a wir to pani, kt贸ra scala tych wszystkich uczni贸w,
- siedem znak贸w zapytania - uczniowie, kt贸rzy wci膮偶 pytaj膮 i dociekaj膮, a oko pani jest czujne i zna odpowiedzi na te pytania.
- korona to symbol w艂adzy, bo to najstarsi uczniowie i czuj膮 si臋 wa偶ni.
Brak komentarzy:
Prze艣lij komentarz