Uczniowie klasy 8 zainspirowani "zaczytanymi ławkami", stworzyli krzesełka literackie.
Wybór tematyki był dowolny, podobnie jak mamy w przypadku ławeczek : są cytaty, wiersze, fragmenty prozy, piękne ilustracje i inne obrazy inspirowane sztuką.
Można zatem zaproponować podobnie lub poszerzyć zakres o wiadomości z gramatyki. Jest to doskonała forma powtórzenia i podsumowania wiadomości, ale też promowania czytelnictwa. W ostatnich tygodniach przed zakończeniem roku szkolnego to wyśmienita forma aktywizacji uczniów.
Działania:
1. Prezentacja i omówienie działań Zaczytani
- przegląd fotografii zaczytanych ławek.
2. Wybór tematyki - bank pomysłów.
3. Przygotowanie projektów - szkice, notatki itp.
4. Przygotowanie listy niezbędnych materiałów.
5. Przystąpienie do wykonania projektów.
6. Prezentacja "krzesełek" na forum klasy.
Nasze krzesła zdominowane zostały przez lektury, uczniowie zastosowali rozmaite materiały i formy. Jak widać na zdjęciach jest filc, tektura, papier, mnóstwo taśmy😄, a prace wykonane farbami, pastelami, kredkami, lub wydrukowane. Z obserwacji stwierdzam, że to nie było łatwe zadanie😲, ale wyobraźnia jak widać zadziałała. Najistotniejsze, że cel został zrealizowany, a co najważniejsze powstały prace użytkowe, bo nie tylko można je poczytać, ale także na nich posiedzieć !!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz