Podczas prowadzenia lekcji, nauczyciel nie zawsze jest przekonany czy wszyscy uczniowie rozumiej膮 o czym mowa.馃檭馃檪馃檭A co z wykonanym zadaniem? Ka偶dy mo偶e je robi膰 we w艂asnym tempie, ale czy konieczne jest zagl膮danie do ka偶dego zyszytu lub 膰wicze艅?Nie !!!
Jest na to spos贸b !!!
Doskona艂膮 pomoc膮 w tym przypadku s膮 metodniki, kt贸re mog膮 by膰 wykorzystywane na ka偶dym poziomie nauczania i na ka偶dym przedmiocie.
Metodnik zawiera w sobie kilka technik, a jedn膮 z nich s膮 艣wiat艂a:
ksi膮偶eczka w kszta艂cie kalendarza posiada r贸偶ne kartki, mi臋dzy innymi w kolorach sygnalizacji 艣wietlnej. W zale偶no艣ci od tego na jakim etapie s膮 uczniowie, taki kolor kartki przed sob膮 odkrywaj膮:
馃摋zielony – daj臋 sobie 艣wietnie rad臋, wszystko rozumiem馃搾偶贸艂ty – mam pewne w膮tpliwo艣ci
馃摃czerwony – nic nie rozumiem, prosz臋 o pomoc
Co jeszcze zawiera metodnik?
Dobre rady b臋d膮ce sk艂adow膮 oceniania kszta艂tuj膮cego:
Lepiej si臋 ucz臋 je艣li :
馃挔wiem, po co i czego mam si臋 nauczy膰,
馃挔nauczyciel rozmawia ze mn膮 o post臋pach i wie na jakim etapie nauki jestem,
馃挔nauczyciel przekazuje mi informacje zwrotne : co zrobi艂em dobrze, co i jak powinienem poprawi膰 i jak si臋 dalej rozwija膰,
馃挔korzystam z wiedzy i umiej臋tno艣ci innych uczni贸w,
馃挔jestem odpowiedzialny za to, czego i jak si臋 naucz臋.
Metodnik to pierwszorz臋dna pomoc zar贸wno dla uczni贸w, jak i nauczycieli. O dost臋pno艣ci i pozosta艂ych technikach dowiecie si臋 na stronie: https://civitas.com.pl/
Brak komentarzy:
Prze艣lij komentarz