Fantastyczne ćwiczenie z lustrem może stać się okazją do poprawy relacji między rówieśnikami, wyrażania uczuć i emocji, jak również integracji zespołu klasowego.
Ćwiczenie :💠jeden z uczniów siada przed lustrem i odpowiada na pytania:
✨Co w sobie lubisz najbardziej?
✨Jaką cechę chciałbyś pielęgnować?
💠Kolejny uczeń dosiada się obok i jego zadaniem jest wskazać pozytywne cechy kolegi/koleżanki np:
✨najbardziej w .......... (tu podaje imię) cenię np. poczucie humoru
💠Następnie uczeń, który wskazywał cechy rówieśnika, mówi teraz o sobie:
✨Czego nie chciałbyś w sobie zatracić?
✨Czy chciałbyś doskonalić swoje umiejętności? Jeśli tak, to jakie?
✨Jakie cechy kolegów/koleżanek z klasy chciałbyś posiadać?
💠Każdy z uczniów może odpowiadać na dwa/trzy pytania i zmieniać się tak, żeby wszyscy mieli możliwość opowiedzieć o sobie i innych osobach z zespołu.
✨✨✨
Takie zadanie pozwala dostrzec pozytywne cechy nie tylko u siebie, ale też u koleżanek i kolegów, a to nie dla każdego jest takie proste.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz