Omawianie lektur nie zawsze wiąże się z pozytywnymi emocjami.
Kartkówka, szczegółowe odpytywanie czy sprawdzian z treści książki to metody, które są nadal stosowane, ale niekoniecznie przez uczniów uwielbiane. Z własnego doświadczenia wiem, że urozmaicenie form pracy z lekturą i element zaskoczenia, przynosi znacznie lepsze efekty niż wyżej wspomniane sprawdzanie wiedzy. Doskonałym sposobem na pracę z tekstem obowiązkowym mogą być - "Lektury jak malowane", których autorką jest Sylwia Oszczyk. Już wcześniej miałam okazję korzystać z materiałów, które autorka udostępniała na grupach nauczycielskich i w moim przypadku, cieszyło się to zawsze z dużym zainteresowaniem uczniów. Obecnie dostępne są już graficzne karty pracy wydane przez Wydawnictwo WiR
"Lektury jak malowane" to dwie teczki dwustronnych kart pracy z podziałem na epikę oraz lirykę i dramat. Bardzo ciekawe propozycje realizacji wybranych tematów i jak sama autorka wspomina : połączenie polonistycznej pasji z graficznym przekazywaniem wiedzy.
Dlaczego warto stosować myślenie wizualne?
BO :- angażuje różne zmysły,
- wzbudza ciekawość,
- pomaga tworzyć skojarzenia,
- pobudza wyobraźnię,
- aktywizuje uczniów,
- pobudza wyobraźnię,
- aktywizuje uczniów,
- uatrakcyjnia lekcję.
Lekcja z lekturą naprawdę może być ciekawa, a wszystko zależy od tego, w jaki sposób zachęcimy uczniów do aktywności.
A jaki jest Twój sposób na lekcję z lekturą?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz