馃拺❤️❤️❤️❤️
U mnie szkolne walentynki ze wzgl臋du na ferie obchodzone by艂y troch臋 wcze艣niej. Jak mi艂o, kiedy uczniowie wymy艣laj膮 matematyczne, historyczne czy polonistyczne kartki dla swoich nauczycieli - zobaczcie sami !!!
Przepominam pomys艂 na walentynkow膮 lekcj臋 gramatyki - mo偶liwy do zrealizowania ka偶dego roku.
1. Przypomnienie wiadomo艣ci o rodzajach wypowiedze艅:
-swobodne wypowiedzi uczni贸w,
-rozrysowanie wykresu pomocniczego dla zobrazowania powtarzanego materia艂u,
2. Podanie kilku kr贸tkich wypowiedze艅 i polecenie po艂膮czenia ich w jedno. Pami臋tajmy, 偶e to dzie艅 zakochanych❤, dlatego przyk艂ady kr膮偶膮 wok贸艂 mi艂o艣ci np.:
My艣l臋 o tamtej chwili, gdy Ci臋 pierwszy raz ujrza艂em i wyobra偶a艂em sobie wsp贸ln膮 przysz艂o艣膰, b臋d膮c daleko od Ciebie.
3. Zapisanie definicji zda艅 wielokrotnie z艂o偶onych - mo偶e by膰 w formie rysnotki.
4. Wykonanie przyk艂adowego wykresu i nazwanie wszystkich wypowiedze艅 sk艂adowych.
5. Uk艂adanie w艂asnych przyk艂ad贸w, ale takich, kt贸rych tre艣膰 b臋dzie dotyczy艂a walentynek - uczniowie mog膮 pracowa膰 w parach lub indywidualnie.
馃拰馃拰馃拰
(Zdanie u艂o偶one przez jedn膮 z uczennic:
My艣l臋 o tamtym dniu, gdy dosta艂am walentynk臋 i to ty j膮 napisa艂e艣, b臋d膮c we mnie zakochany.)
-swobodne wypowiedzi uczni贸w,
-rozrysowanie wykresu pomocniczego dla zobrazowania powtarzanego materia艂u,
2. Podanie kilku kr贸tkich wypowiedze艅 i polecenie po艂膮czenia ich w jedno. Pami臋tajmy, 偶e to dzie艅 zakochanych❤, dlatego przyk艂ady kr膮偶膮 wok贸艂 mi艂o艣ci np.:
My艣l臋 o tamtej chwili, gdy Ci臋 pierwszy raz ujrza艂em i wyobra偶a艂em sobie wsp贸ln膮 przysz艂o艣膰, b臋d膮c daleko od Ciebie.
3. Zapisanie definicji zda艅 wielokrotnie z艂o偶onych - mo偶e by膰 w formie rysnotki.
4. Wykonanie przyk艂adowego wykresu i nazwanie wszystkich wypowiedze艅 sk艂adowych.
5. Uk艂adanie w艂asnych przyk艂ad贸w, ale takich, kt贸rych tre艣膰 b臋dzie dotyczy艂a walentynek - uczniowie mog膮 pracowa膰 w parach lub indywidualnie.
馃拰馃拰馃拰
(Zdanie u艂o偶one przez jedn膮 z uczennic:
My艣l臋 o tamtym dniu, gdy dosta艂am walentynk臋 i to ty j膮 napisa艂e艣, b臋d膮c we mnie zakochany.)
6. Na zako艅czenie praca domowa dla ch臋tnych:
Uczniowie losuj膮 z woreczka kartki z poleceniami.
Na co mog膮 natrafi膰? To wielka niewiadoma, dlatego mo偶e wywo艂a膰 sporo emocji. Dodatkow膮 atrakcj膮 mo偶e by膰 kruche ciasteczko-serduszko, dla ka偶dego ucznia. Oto niekt贸re przyk艂ady:
*Opisz to, co kochasz robi膰 najbardziej. Zastosuj kilka zda艅 wielokrotnie z艂o偶onych.
*U艂贸偶 menu dla zakochanych. Zapro艣 do skorzystania z niego, stosuj膮c wypowiedzenia wielokrotnie z艂o偶one.
*Stw贸rz ofert臋 pobytu dla zakochanych w jakim艣 magicznym miejscu. Pami臋taj, 偶e w ofercie kr贸lowa膰 maj膮 wypowiedzenia wielokrotnie z艂o偶one.
馃挆馃挆馃挆馃挆
Ile dni w roku, tyle mo偶liwo艣ci do 艣wi臋towania i stwarzania warunk贸w do jeszcze lepszego rozwoju naszych uczni贸w!!!
Brak komentarzy:
Prze艣lij komentarz